Text Size

volg:facebook28linkedin28  twitter28 rss YouTube mail:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  nieuwsbrief

School of witchcraft1Escape rooms schieten als paddestoelen uit de grond. Zoetermeer had er al drie, namelijk Wescape, Escape Challenge en Pandora. Sinds kort zijn er drie spannende bijgekomen: School of Witches, Cabin in the Woods en Flying Dutchman. Alle drie bij Dekker in Rokkeveen. De eerste twee zijn zelfs zo spannend, dat je minimaal 12 jaar moet zijn om erin te mogen. De derde is geschikt voor kinderen onder begeleiding van een volwassene.

Een escape room is een interactief spel waarbij een groep mensen in een kamer wordt opgesloten om hieruit binnen een uur te ontsnappen. Dat kan door het oplossen van puzzels en raadsels. Nederland telt al 400 escape rooms.

Nu dus drie nieuwe bij Dekker. De redactie ging op bezoek, bekeek de nieuwe escape rooms en sprak directeur Roy Wunderink. Hij vertelt:  “Ons team had al meerdere escape rooms gespeeld. We kwamen op het idee om zelf ook escape rooms op te zetten. We zijn niet de enige in Zoetermeer en we moeten elkaar aanvullen. Wel bieden wij voor groepen meerdere faciliteiten op een locatie. Dat maakt ons uniek. De meeste escape rooms hebben alleen een blikjesautomaat staan, wij bieden arrangementen aan en beschikken over een vergadercentrum, bowlingbanen, restaurants en een café.”

De escape rooms zijn ontstaan door een samenwerking met Escape World, een landelijke organisatie met meerdere concepten voor escape rooms.

 

Teamspel

De spannende kamers zijn bedoeld voor gezinnen, vrienden en familie, maar zeker ook voor het bedrijfsleven. Dekker beschikt over een vergadercentrum en gaat dat nu combineren met het verhuren van de escape rooms. “Het doel van een escape room is samenwerken en de krachten bundelen,” aldus Wunderink. In teamverband worden de taken tijdens het spel verdeeld. Wie leidt? Wie onderzoekt? Wie ondersteunt’. “De escape rooms kunnen prima worden ingezet als onderdeel van een teambuildingsprogramma. Er hangen camera’s in de escape rooms waardoor de handelingen ook achteraf geëvalueerd kunnen worden. Het spel is zowel interactief als leerzaam. Het sluit goed aan op een vergadering voor- of  achteraf.”

school of witchcraft  Flying Dutchman 


Thema’s 

Dekker heeft ervoor gezorgd dat de uitwerking van de thema’s van de escape rooms uniek is. Het doel is om alle raadsels en geheimen binnen 60 minuten op te lossen om de kamer te kunnen verlaten. Wunderink licht toe: “Aan de hand van aanwijzingen, tips en tricks proberen we mensen altijd zo ver mogelijk te laten komen. Wij willen dat de deelnemers zoveel mogelijk van de kamer meemaken”. De kamers zijn toegankelijk voor groepen van drie tot en met vijf personen.

 

The Flying Dutchman

Deze escape room heeft meerdere compartimenten die stuk voor stuk open gaan na het oplossen van een aantal raadsels: “Durven jullie aan boord van De Vliegende Hollander te stappen? Dit vervloekte schip vaart al eeuwenlang rond met de zielen van de dode piraten aan boord. Jullie hebben 60 minuten de tijd om ongezien van het schip te ontsnappen en het meest waardevolle bezit van kapitein Davy Jones te stelen. Zijn jullie opgewassen tegen de tijdsdruk, of zijn jullie voor eeuwig onderdeel van de kapitein zijn bemanning van levende doden!” Ook al al zin om deze escape room uit te proberen?

 

Cabin in the woods

Cabin in the woods gaat over een aantal vrienden die het bos in gaan. Twee vrienden zijn alvast vooruit gegaan en hebben een hut in het bos gevonden. Wanneer de andere vrienden aankomen, treffen ze hun twee vrienden vastgebonden tegen elkaar aan in de hut. De vrienden moeten samenwerken om ze te bevrijden. Het verhaal erachter is dat iedereen die in de hut is geweest gek wordt en moorden pleegt omdat er geesten rondzwerven. Dekker beschikt over twee ‘Cabin in the woods’ escape rooms, waardoor teams tegen elkaar kunnen strijden om te zien wie er het snelste is met de minste aanwijzingen.

 

School of Witchcraft

Ontdek de wondere wereld van toverdrankjes en magische krachten bij de mysterieuze 'School voor Toverkunst'. Door vreemde geluiden en toverspreuken kunnen alle andere instructeurs en studenten niet meer bewegen. Alleen de deelnemers kunnen nog bewegen en aan hen is de taak om dit kwaad te bestrijden.

 

Voor meer informatie www.dekkerzoetermeer.nl,  079-3684242 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Tekst Claudia Smit

Foto’s Dekker Zoetermeer

-advertenties-

-goede doel-