ScootmobielZoetermeer heeft vanaf deze maand twee nieuwe leveranciers van hulpmiddelen voor gehandicapten, Wmo Solutions (Reva) en Medipoint. Cliënten zijn ingedeeld bij een van de twee leveranciers, maar hebben nog weinig informatie gehad over de serviceafspraken.

Roel van der Vlies, van Zó! Zoetermeer, vraagt zich af wanneer de cliënten de informatie krijgen over hun hulpmiddel, zoals bijvoorbeeld responsetijden bij storingen, leenvoorzieningen als het hulpmiddel niet te plekke gerepareerd kan worden, regels bij spoed, leveringsverzoeken en periodiek onderhoud. Van der Vlies: “Zó! Zoetermeer vindt het uitermate belangrijk dat de gebruikers goed en helder geïnformeerd worden, zeker na alle ellende met de vorige leverancier van hulpmiddelen.”

Cliënten hebben bijvoorbeeld keuzevrijheid is als het gaat om leveranciers, maar het is veel mensen niet duidelijk dat zij kunnen overstappen en hoe dat in zijn werk gaat.

De fractie van Zó! Zoetermeer heeft over de onduidelijkheid rond de hulpmiddelen vragen gesteld aan het college.

 

Meer politiek nieuws vindt u op onze politieke pagina: Politiek nieuws

-advertenties-

-goede doel-