Huiscolumnist Adri Smits bekijkt het Zoetermeerse nieuws op geheel eigen wijze. Nieuws kan hem ontroeren, verbazen, ergeren of doen verzuchten. Met zijn humor weet hij zaken echter feilloos te relativeren. Deze week: Reclamebord voor je kop.
Deze week laat ik mijn licht maar eens schijnen op reclame. Er zijn in Zoetermeer namelijk digitale LED-reclamezuilen geplaatst. Je kunt, neen, je moet je eens afvragen wat het nut is van een reclamebord waar je met een snelheid van tachtig voorbij flitst. Het reclamebureau rekent erop dat je maar vijftig rijdt, maar welke verspilzieke gek houdt er nog rekening met duurzaamheid en milieu, en zeker zo gauw je in een auto zit. Overigens, alleen de koopjeszieke-fanaticus let misschien op een schreeuwerig reclamebord. Maar nu hebben ze dus zo’n zinloos reclamebord voorzien van een LEDje waardoor je blijkbaar nog verblind raakt ook. Althans, is de klacht van de kijker. En ja, bij vijftig per uur kan dat een deukje opleveren, maar bij tachtig een dusdanige kwetsuur dat je de komende jaren niet meer naar de Action, Wibra of Primark kunt zonder zonnebril en hond. Drie redenen dus om de nutteloosheid aan te tonen door de schijn-noodzaak voor zo’n bord tegen het licht te houden. Namelijk: het stimuleert de vraag naar een loonsverhoging, het leidt af en het is oogverblindend.
Adri Smits
Foto: adobe firefly
Elke dag het Zoetermeerse nieuws in uw mailbox? Blijf op de hoogte van het laatste Zoetermeerse nieuws en meldt u aan voor onze nieuwsbrief!