congres-positionering

Foto: Fotoflex.nl

De stad op de kaart zetten. Het onderscheid maken. Het zijn veelgehoorde kreten rondom stadspromotie. Op de stadsconferentie city marketing Zoetermeer op maandag 19 november kwamen meer dan honderd bedrijven en organisaties samen om terug te blikken op tien jaar city marketing en om vooruit te kijken naar de toekomst. Tijdens werksessies hebben deelnemers heel veel ideeën bedacht en met elkaar gedeeld. De uitkomsten daarvan worden gebruikt bij het aanscherpen van de citymarketingstrategie.

Wethouder Patrick van Domburg (City Marketing): ‘Ons credo is altijd geweest: zorg ervoor dat je bent wat je zegt, en laat dat door anderen bevestigen. Geen poeha of dure campagnes, maar stapsgewijs bouwen aan een reputatie gebaseerd op de thema’s leisure en innovatie. Dat heeft aantoonbaar gewerkt: onderzoek laat zien dat tien jaar geleden Zoetermeer voor veel Nederlanders helemaal geen beeld opriep. Tegenwoordig wordt Zoetermeer geassocieerd met sportieve recreatie (bedrijven van de “Big Five”) en een ondernemende, centraal gelegen stad waar het goed wonen is.’

Van Domburg: “Met het huidige sobere economisch klimaat is het des te belangrijker om als Zoetermeer onderscheidend te zijn. Om bekend te staan als goede vestigingsstad voor nieuwe bedrijven en voor mensen die een huis zoeken in een fijne woonwijk. De uitdaging is om die rationele boodschap om te zetten in een gevoel, een emotie. Dat zegt meer dan duizend woorden. Ik wil daarover graag met een stadscoalitie van bedrijven in gesprek. ”

-advertenties-

-goede doel-