opozDe OPOZ, stichting Openbaar Primair Onderwijs Zoetermeer, heeft een open brief aan premier Rutte gestuurd over de onduidelijkheid die is ontstaan na de coronamaatregelen van het kabinet. Het kabinet legt de verantwoordelijkheid voor de lessen op basisscholen nu bij de schoolbesturen en bij ouders.

Het kabinet heeft donderdag bij de bekendmaking van de maatregelen tegen corona gesteld dat ouders hun kind thuis mogen houden als ze zich zorgen maken, zonder te worden gehouden aan de leerplicht. Ook scholen mogen zelf besluiten om de deuren te sluiten, als dat niet anders kan omdat bijvoorbeeld leraren ziek zijn.

Het nrc.nl citeert bestuurder Maarten Schoon: “in Nederland wordt gezegd: er is geen sanctie als je je niet houdt aan de leerplicht enerzijds, en anderzijds moet iedereen met neusverkoudheidsverschijnselen thuisblijven. Dan zie je dat iedereen zijn eigen afweging maakt.”
De lijn van het schoolbestuur van de OPOZ, met negentien basisscholen in Zoetermeer, is dat de scholen openblijven, tenzij het kabinet anders besluit.

Facebook-poll wel/ niet naar school?

Op Facebook hebben wij een poll geplaatst, stuur je je kinderen wel of niet naar school? Binnen enkele uren hebben hier al 396 lezers op gereageerd. De meeste lezers kiezen voor 'niet', 322. De kinderen van 74 lezers gaan wel naar school, als deze morgen open zijn.

Facebook poll Zoetermeer Actief

Bekijk hier ons overzicht wat er gesloten is in Zoetermeer en wat er nog open is: Open-of-gesloten-in-zoetermeer

-advertenties-

-goede doel-