StadshaDe officiële opening van de openbare toiletten met Marvin de Roode, Marjanne Hesselt van Dinter, Wethouder Jan Iedemart Zoetermeer ontvangt bezoekers deze week feestelijk met een rode loper naar de openbare toiletten. Deze zijn officieel geopend door wethouder Jan Iedema, Marjanne Hesselt van Dinter van de Raad voor de fysieke toegankelijkheid en Marvin de Roode, Assetmanager Zoetermeer bij Wereldhave.

Met de nieuwe sanitaire voorziening zet Stadshart Zoetermeer een belangrijke stap in het verder verbeteren van het verblijfsklimaat voor bezoekers. Bij het ontwerp stonden toegankelijkheid, comfort, inclusiviteit en hygiëne centraal.

Vanaf de eerste ontwerpfase is nadrukkelijk gekeken naar de uiteenlopende behoeften van bezoekers. Naast dames- en herentoiletten beschikt de nieuwe toiletgroep over een ruime familieruimte waar ouders hun kinderen kunnen begeleiden, een baby kunnen verschonen of voeden en voldoende ruimte hebben voor een kinderwagen en persoonlijke spullen.

Ook aan bezoekers met een fysieke beperking is bijzondere aandacht besteed. HetHet nieuwe openbare toilet vernieuwde MIVA-toilet biedt extra privacy en gebruiksgemak voor mensen die afhankelijk zijn van ondersteuning door een begeleider. Dankzij een slimme deurvoorziening kunnen bezoekers zelfstandig gebruikmaken van het toilet en indien nodig eenvoudig hun begeleider weer betrekken.

Op het gebied van hygiëne zijn bewuste keuzes gemaakt. Door het gebruik van contactloze voorzieningen, zoals kranen, zeepdispensers en andere sanitaire voorzieningen, is het aantal contactmomenten tot een minimum beperkt. Hiermee wordt niet alleen het gebruiksgemak vergroot, maar ook bijgedragen aan een schone en prettige omgeving voor bezoekers.

Marvin de Roode, Assetmanager Zoetermeer bij Wereldhave: "Met deze nieuwe voorziening investeren we niet alleen in comfort en toegankelijkheid, maar ook in de toekomst van Stadshart Zoetermeer als aantrekkelijk en gastvrij stadscentrum voor inwoners en bezoekers van de regio."

Wethouder Jan Iedema van de gemeente Zoetermeer voegt toe: "Een toegankelijk stadscentrum begint bij goede voorzieningen voor iedereen. Het is mooi om te zien dat hier nadrukkelijk rekening is gehouden met verschillende doelgroepen, zodat alle bezoekers prettig en zelfstandig gebruik kunnen maken van deze faciliteit."

Het nieuwe openbare toiletMet het uitrollen van de rode loper en de opening van deze nieuwe voorziening onderstreept Stadshart Zoetermeer zijn ambitie om een toegankelijk, gastvrij en toekomstbestendig stadscentrum te zijn waar iedere bezoeker zich welkom voelt.

Stadshart Zoetermeer is een joint venture van Sofidy en Wereldhave, waarbij Wereldhave verantwoordelijk is voor het actieve management en de (door) ontwikkeling van het centrum.

 

Foto's: Wereldhave

Elke dag het Zoetermeerse nieuws in uw mailbox? Blijf op de hoogte van het laatste Zoetermeerse nieuws en meldt u aan voor onze nieuwsbrief!

zoetermeeractief.nieuwsbrief

-advertenties-

-goede doel-