Ahmed Zorgui eigen fotoAhmed Zorgui uit Zoetermeer helpt jongeren aan een toekomst via zijn bedrijf Power of Media. Hij biedt werk, training en vertrouwen aan jongeren die elders vaak worden afgewezen. Zijn missie: kansen creëren, vertrouwen geven en talent ontwikkelen.

Jongeren krijgen een kans bij Power of Media
Ahmed Zorgui ziet veel potentie in Zoetermeerse jongeren, maar merkt dat ze vaak worden onderschat. “Veel bedrijven zien hun talent niet,” vertelt hij. Met zijn bedrijf Power of Media wil hij daar verandering in brengen. Hij biedt jongeren werk in de mediawereld, zoals het maken van films en social media content. “Ik denk altijd: hoe kan ik niet alleen mijn probleem oplossen, maar ook dat van anderen,” zegt Ahmed.

Van probleemjongere naar loyale medewerker

Ahmed werkt met jongeren die het moeilijk hebben gehad. Sommigen zijn eerder afgewezen door scholen of werkgevers. “Ik wil juist die jongeren een plek geven om te groeien,” legt hij uit. Door hen vertrouwen en verantwoordelijkheid te geven, ziet hij ze opbloeien. “Het enige dat nodig was, was hen een kans geven. Die hebben ze gegrepen.”
Power of Media bestaat uit een team van vijf medewerkers. Nieuwe collega’s worden intensief begeleid. Ze leren filmen en editen met hulp van ervaren medewerkers. “We hebben een grote database met oude content. Daarmee oefenen ze, en pas als ze een goed niveau halen, mogen ze aan nieuwe projecten werken.”

Meer opdrachten, meer kansen

Ahmed hoopt dat meer bedrijven zich aanmelden voor mediaprojecten. “Hoe meer opdrachten, hoe meer jongeren ik kan trainen.” Zijn aanpak is gericht op groei en samenwerking. “Verliezen is pas verliezen als je stopt. Zolang je doorgaat, ben je onderweg naar succes.”

Ahmed bouwde zijn bedrijf stap voor stap op. “Ik kom niet uit een rijke familie. Op mijn 14e had ik een bijbaan en kocht met mijn salaris spullen in kringloopwinkels en op rommelmarkten. Die verkocht ik weer op Marktplaats.” Zo leerde hij discipline en geduld. "Het opbouwen van vermogen ging met enkele euro's of tientjes tegelijk, maar ik ging gewoon door tot ik genoeg geld had om te investeren in mijn eigen bedrijf".

Ahmed groeide op in het Zoetermeerse Palenstein, een wijk die vaak een slecht imago heeft. Hij zag om zich heen ook jongeren die een verkeerd pad kozen, maar koos zelf bewust voor een eerlijke weg. “Op een slechte manier geld verdienen loont niet. Je brengt anderen schade toe, en dat wil ik niet.”
Zijn klasgenoten begrepen hem vroeger niet, maar inmiddels zien ze zijn succes. “Mijn beste vriend is nu ook ondernemer. Hij snapt nu hoe ik werk.”

Foto: Ahmed, klaar om te filmen. Eigen beeld.

-advertenties-

-goede doel-