20121217 8428

Meteen na het in werking stellen van de gratis WiFi verbinding testen wethouder Patrick van Domburg, Wim Blansjaar (voorzitter winkerliersvereniging), Hanneke Lindenburg en Fatima Saattschi (winkeliersvereniging) de verbinding.

 

20121217 8424Vanaf heden kan het winkelend publiek in het Zoetermeerse Stadshart gratis en onbeperkt gebruik maken van een draadloze internetverbinding. De verbinding *Free-WiFi Stadshart Zoetermeer is een co financiering van de Vereniging Promotie Stadshart Zoetermeer en eigenaren Unibail-Rodamco en BV Beleggingsmij. Stadscentrum Zoetermeer. 

‘De gratis internettoegang maakt onderdeel uit van de gastvrijheid en behulpzaamheid die Stadshart Zoetermeer wil uitstralen. De huidige consument wil nu eenmaal 24 uur per dag online kunnen zijn’, aldus Wim Blansjaar, voorzitter van de winkeliersvereniging VP Stadshart Zoetermeer.

Samen met wethouder Patrick van Domburg onthulde Wim Blansjaar maandagmiddag het eerste WiFi bord in het Stadshart. De borden komen door het hele Stadshart te staan en maken de bezoekers attent op het bestaan van de netwerkverbinding.

Iedereen die het centrum bezoekt, kan gratis inloggen op het WiFi netwerk van Stadshart Zoetermeer. Via de instellingen van de mobiele telefoon kiest de bezoeker bij WiFi voor het * Free-WiFi Stadshart Zoetermeer Netwerk. Vervolgens dient men eenmalig de Algemene Voorwaarden te accepteren, waarna de bezoeker automatisch wordt doorverwezen naar de webbrowser.  Bij ieder volgend bezoek aan het winkelcentrum wordt  automatisch verbinding gemaakt met het netwerk.


20121217 8426Met het beschikbaar stellen van een gratis en onbeperkt WiFi netwerk speelt Stadshart Zoetermeer in op het veranderende koopgedrag van de consument, waarbij internet en mobiele telefonie een steeds grotere rol spelen. Consumenten laten zich via Facebook en Twitter door vrienden adviseren over hun aankopen. Inmiddels zijn vier op de tien mensen in het bezit van een smartphone, waarop zij dagelijks online overal met iedereen in verbinding kunnen staan en eenvoudig het aanbod van producten kunnen bekijken en vergelijken. Er is hierdoor een nieuwe manier van winkelen ontstaan. Stadshart Zoetermeer beweegt mee in deze verandering en ziet het internet niet als een bedreiging, maar als een kans om de winkelbeleving van de consument te vergroten.

-advertenties-

-goede doel-