Dunant3De berichtgeving rond de wateroverlast in een flat aan de Dunantstraat ligt genuanceerder, zo schrijft een betrokken bewoner ons. Zo zou het lek niet ontstaan zijn op de tweede etage, maar op de derde. Ook was er geen klusser aanwezig die het lek heeft veroorzaakt.

In onze berichtgeving van zondag 10 december over het de wateroverlast Dunantstraat zijn wij afgegaan op de informatie van reporters ter plaatse en het nieuws dat zij mondjesmaat van de hulpdiensten kregen. Dit blijkt geen goede weergave te zijn. Wij werden door een betrokken bewoner aangeschreven met wat er werkelijk is gebeurd.

De bewoner schrijft: "Doordat de verwarming al rond 11.00 uur in de woningen niet functioneerde vermoedde ik een defect. Via onze Molenwijk Buurt-app kwam ik te weten, dat meer mensen met dat probleem te maken hadden. Ik toog daarom om 11.30 uur naar de berging op de 2e etage en ontdekte het stromende water (wat dus niet uit een woning op de 2e, maar op de 3e etage moest komen).

De brandweer werd gewaarschuwd en vanaf dat moment gingen die mannen rond 12.30 uur aan de slag. Er was geen klusser aanwezig. De woning, waar het water uitspoot, was leeg en er was niemand aanwezig. De brandweer heeft de deur geforceerd en is naar binnen gegaan en heeft (waarschijnlijk, niet zeker, maar logisch) de watertoevoer afgesloten.

Inderdaad begon rond 17.00 uur weer iets van warmte in de getroffen woningen te komen en een uurtje later kwam er ook weer warm water uit de kraan".

 

In de hectiek van het moment en met verschillende hulpdiensten aan het werk was het voor ons niet mogelijk om de 'waarheid' boven tafel te krijgen. Daarom dank aan deze bewoner die ons heeft geholpen de feiten correct weer te geven.

 

Ons eerder bericht: 120-woningen-dunantstraat-zonder-verwarming 

-advertenties-

-goede doel-