qr codeRestaurant TotZo! opent 1 juni weer de deuren. Vanaf dat moment kunnen gasten ervoor kiezen om met een QR-code direct aan tafel zelf een bestelling te plaatsen.De QR-functie is de laatste aanvulling op een softwaresysteem dat Wimpe Thomas, mede-eigenaar van TotZo! ontwikkelde.

“Bij het reserveren gaan wij de klant vragen of ze daarvan gebruik willen maken of dat zij liever een personeelslid aan tafel hebben,” vertelt eigenaar Jordi Talhout. Met het gebruik van de QR-code kan de klant niet alleen bestellen en de bediening oproepen, direct via iDeal de rekening betalen behoort ook tot mogelijkheid. Met deze techniek wil TotZo! gemak en vernieuwing aanbieden aan gasten. ”Kunnen kiezen voor minder contactmomenten in deze coronatijd, is een mooie aanvulling op onze service”, laat Jordy weten.

 Na overname van TotZo!, gevestigd in Oosterheem, in 2019 wordt het ‘all you can taste’ concept aangeboden. Jordi: “Gasten reageerden enthousiast over het eten, minder op de wachttijd tussen de gerechten.” Gasten konden elke keer kleine gerechtjes bestellen, om veel smaken en gerechten te proberen, maar de wachttijd kon oplopen tot 20 minuten per bestelbeurt. Door het nieuwe systeem werd deze wachttijd teruggebracht naar 9 minuten.

Wimpe ontwikkelde een software-systeem dat ervoor zorgde dat deze tijd aanzienlijk werd teruggebracht. wie zijn wijNa het zien van de potentie van het systeem, ontwikkelde het ondernemersduo het systeem dat de naam ‘Robuust’ kreeg steeds verder uit. Er is gekeken of het niet alleen voor de klant maar ook voor de zaak verbetering kon brengen. Robuust  is nu een nieuwe onderneming gespecialiseerd in software-systemen gericht op de horeca. Jordi: “Binnen het systeem is het mogelijk voor een ondernemer om niet alleen de bestellingen bij te houden, maar ook de urenregistratie van personeel, inkoop en verkoop, en voorraden kan men in één oogopslag inzien. Binnen TotZo! zijn onze inkoopkosten met 16% gedaald en heeft het zoveel structuur gecreëerd, niet alleen in de bediening maar ook in de keuken. Effectief hebben we nu meer tijd over om persoonlijke aandacht aan onze gasten te besteden.”


Wimpe Thomas gaat zijn focus verleggen naar Robuust en deze met een team van ontwikkelaars steeds
WhatsApp Image 2020 05 22 at 14.32.31 copy copyverder uitbreiden. TotZo! kan daarin een rol spelen als testlocatie om vervolgens het product op de markt te zetten.“Door deze optie kunnen we sneller vernieuwen en ons product betaalbaar houden voor elke ondernemer”, zeggen de heren trots.

Tekst: Monica Lausberg

-advertenties-

-goede doel-